למה ואיך ללמוד קוריאנית בישראל

הרבה אנשים רוצים להרחיב את ידיעת השפות שלהם, לפחות בצורה בסיסית. רוב האנשים יעדיפו ללמוד תחילה שפות כמו אנגלית, צרפתית, ספרדית ומשם להתפתח לשפות מהמזרח. אבל גם שפות מזרחיות יעדיפו אנשים את הסינית והיפנית כאופציות ראשונות, ורק אחר כך יחשבו על לימוד קוריאנית. זה חבל כי השפה הקוריאנית מיוחדת ויכולה להיות אחת השפות השימושיות ביותר בעולם.  במדריך זה ננסה לפרט לכם איך תוכלו ללמוד קוריאנית בישראל, ומה הסיבות ללמוד דווקא קוריאנית ולא שפה אחרת.

מדוע חשוב ללמוד קוריאנית?

הסיבות ללימוד קוריאנית הן רבות ומגוונות.

כמות אנשים

נתחיל מהעובדה שברחבי העולם חיים כ75 מיליון דוברי קוראינית כשפת אם. נתון זה שם את הקוריאנית במקום ה18 מבחינת שפות מדוברות בעולם, כשלפי בלשנים עד שנת 2050 הקוריאנית תכנס לרשימת 10 השפות הנפוצות בעולם.

עסקים

קוריאה היא אחת המדינות הטכנולוגיות והמפותחות ביותר. מותגים כמו סמסונג, lg ויונדאי כבר מזמן כבשו את שוקי הטכנולוגיה, וכושר הפיתוח הקוריאני הוא מהגדולים והחזקים בעולם. בכלל קוריאה הפכה לשותפה חשובה של ארצות הברית במזרח ולכן הצפי הוא שהשוק הקוריאני רק יגדל וישגשג יותר.

תרבות

תרבות הk-pop הקוריאנית משתלטת על העולם וזה ידוע וברור לכולם. סדרות כמו משחקי הדיונון שוברות שיאים על המסך. להקות וראפרים קוריאנים צוברים מיליוני מעריצים בכל העולם והאופנה הקוריאנית נכנסת לכל מדינה.

שפה פשוטה

למרות שלנו כישראלים קשה לחשוב על השפות המזרחיות עם האותיות המשונות שלהן כשפות שפוטות,האמת היא שקוריאנית היא שפה פשוטה וקלה מאוד. הסיבה היא שבניגוד לרוב המוחלט של השפות שנבנו לאט לאורך השנים והתפתחו מבליל שפות, הקוריאנית היא שפה מתוכננת, מה שהופך את האלפבית שלה (ההאנגול) להגיוני ופשוט להפלא ואת הדיבור והדקדוק הקוריאני גם כן למובן ופשוט.

טיול

קוריאה היא אחת המדינות המיוחדות והמתויירות בעולם. אם אתם מתכננים טיול לקוריאה ורוצים להסתובב בסיאול ולדבר עם המקומיים כמה מילים בקוריאנית, או להבין מה כתוב בעיתון היומי, כדאי להשקיע כמה חודשים לפני הטיול כדי ללמוד את הבסיס של השפה ולהנות מהטיול עוד יותר.

 

האנגול- האלפבית הקוריאני

 

איך ללמוד קוריאנית בישראל

 בישראל ישנן כמה אפשרויות ללימוד קוריאנית, הדרך הפשוטה ביותר כמובן היא באמצעות בית ספר ללימוד שפות שבו ילמדו אותך את השפה מהבסיס ועד שאתה מדבר שוטף, למי שמעדיף לחסוך בכסף יש אפשרויות אחרות כמו לימוד מקורסים אינטרנטיים, מאפליקציות של שפות או שינון מילים וצפייה בדרמות קוריאניות.

לימוד קוריאנית בברליץ

ברליץ מציעה מגוון קורסים בשפה הקוריאנית המתאימים לצרכיך.

ברליץ הוא אחד הארגונים הפופולריים והמוכרים ביותר לשיעורי קוריאנית. הם מציעים תוכניות קוריאניות לילדים, למבוגרים ולתאגידים. אלה כוללים כמה קורסים מקוונים המתאימים לצרכים של סטודנטים שמחפשים לוחות זמנים גמישים או שיש להם אילוצים אחרים בלוח הזמנים שלהם.

הלימודים בברליץ יעניקו לכם את התשתית של ידיעת קוריאנית, כאשר תוכלו כמובן ללמוד תוך כדי בעצמכם כדי להתקדם יותר, נסו לנצל את המורים כדי לשוחח בקוריאנית כמה שיותר, וכך להבין את השפה מהר.

לימוד קוריאנית באפליקציה

ישנן הרבה אפשרויות ללימוד קוריאנית באינטרנט, תוכלו לחפש קורס קוריאנית אינטרנטי שבו תוכלו לתרגל וללמוד את השפה, לחילופין תוכלו להוריד אפליקציה ללימוד שפות ודרכה ללמוד את השפה, אפליקציה פופולארית בתחום היא Duolingo , אפליקציה ללימוד שפות, שימו לב רק שצריך לדעת אנגלית כדי להשתמש באפליקציה. בכל מקרה גם אם אתה לומד קוריאנית מקורס אחר, מומלץ מאוד להשתמש באפליקציה כדי להתקדם בזמנך הפנוי ולהפתיע את המורה בשיעור הבא.

לימוד עצמי

השיטה הישנה ללימוד שפות, תדפיסו אוצר מילים קוריאני בסיסי, תבינו את המשמעות ותתחילו לחרוש על דרמות קוריאניות ושירי k-pop, בגלל שקוריאנית היא שפה מתוכננת הלימוד בדרך הזו יכול להיות קל יותר מלימוד רוב השפות, במיוחד למי שנולד עם אוזניים רגישות לשפות.

לימוד במערכת חילוף שפות

פתרון ללימוד שפות שנעשה נפוץ יחסית בעולם ועדיין לא פרץ לגמרי לישראל. מערכת לימוד שפות זו מערכת שבה אתה מסביר לאדם זר ממדינה אחרת על השפה שלך ומלמד אותו איך לדבר בשפה שלך, והוא בתמורה מלמד אותך. כמובן שקשה מאוד ללמוד לדבר מ0 בדרך זו. אבל זה פתרון מעולה למי שרוצה לתרגל את השפה תוך דיבור עם אנשים אמיתיים, ואין לו דובר קוריאנית בשפה הקרובה. בנוסף בפלטפורמות אלה זה בסדר לטעות והאדם השני ידע לתקן אותך ולהסביר לך איך לדבר נכון יותר.

 

מסקנה על לימוד קוריאנית

קוריאנית היא שפה מרתקת, אחת השפות המתפתחות בעולם, ולפי הרבה מומחים אחת משפות העתיד. הדרך בה נוצרה השפה מאפשרת ללמוד קוריאנית בצורה קלה והגיונית. תוכלו ללמוד קוריאנית בהרבה דרכים, גם המסורתיות דרך בתי ספר ומכללות, גם דרך אפליקציות וכמובן דרך צפייה בדרמות והאזנה לשירים קוריאנים. אל תשכחו את הדבר החשוב ביותר בכל לימוד שפה זרה והוא לא לוותר כשקשה.