קולנוע וטלוויזיה דרום קוריאנים
הסדרה המצליחה הפכה לתופעה תרבותית לאחר ששודרה בשנת 2014 בדרום קוריאה והולידה גרסאות מחודשות של סיניות ויפניות. הסדרה, העוקבת אחר המתרחש כאשר יורשת מדרום קוריאה מטיסה במצנח רחיפה, סטייה ונוחתת בצפון קוריאה, משודרת בשנת 2016 בדרום וזכתה לאוהדים ברחבי אסיה.
במאי קולנוע קוריאניים מפורסמים כמו בונג ג'ון-הו
ים קווון טאק, לי צ'אנג-דונג, פארק צ'אן-ווק, הונג סנג-סו, וקים ג'י-ווון משכו את תשומת לב תעשיית הקולנוע העולמית. בשנת 2019 הפך בונג לבמאי הקוריאני הראשון שזכה בדקל הזהב בקאן על סרטו האחרון טפיל, שזכה בארבעה פרסים מובילים בטקס פרסי האוסקר לשנת 2020. זה עורר עניין עולמי בסרטים קוריאניים, וכאשר טפיל זכה בפרסים רבים ביותר באוסקר 2020 ובארבעה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר, התקשורת העולמית החלה לדווח על סרטים קוריאניים בתדירות גבוהה יותר. השבחים על הדרמה המקורית הראשונה של נטפליקס ממלכת הממלכה והקולנוע המבוססים על כישורי התסריט והבימוי הובילו להפקת הממלכה עונה 2 וליצירת ז'אנר חדש בשם K-Zombie.
קולנוע דרום קוריאני מתייחס לתעשיית הקולנוע בדרום קוריאה משנת 1945 ועד היום
לדוגמא, העיתון הבריטי "גרדיאן" המליץ על The Handmaiden on Rotten Tomatoes, אתר הביקורת האמריקני Film Spotlight and TV Korea ודרום קוריאה מארחים כמה פסטיבלי קולנוע בינלאומיים כדי לשפר את מעמדם של סרטיו ולשמש כמניע להתפתחות נוספת של אסיה. תעשיית הסרטים.
סרטי דרום קוריאה הושפעו מאירועים כמו כיבוש יפן בקוריאה
מלחמת קוריאה, צנזורה ממלכתית, מגזרים כלכליים, גלובליזציה ודמוקרטיזציה של דרום קוריאה. מאז לידתו תרם הקולנוע לחוויות קולקטיביות במרחב הציבורי. קורס זה מספק סקירה כללית של היסטוריית הקולנוע הקוריאנית, המובנת דרך עדשת הדמיון החברתי הקולקטיבי.
וריאציות טקסטואליות ונרטיביות בסרטי ז'אנר מחוץ להוליווד מאפשרות לתפוס את הקולנוע הפופולרי הקוריאני כמבנה קונסטרוקטיבי שמגביר ומטשטש את ההטרוגניות הבין-לאומית של הנרטיבים הטכניים והנושאים שלו
את פעולות ההשפעות האידיאולוגיות והתרבותיות שלו. תת מודע קולקטיבי של סובייקטיביות.
בהשפעה האחרונה
סרטים פופולריים קוריאניים מראים מימד מרכזי בכוחם הצנטריפטלי כשהם מגיבים לתנאים המדיניים והחברתיים המשתנים של החברה הקוריאנית במאה ה -21. האליו, שפירושו "גל קוריאני", הוא מונח המתאר את הצלחתה של התרבות הדרום קוריאנית מעבר לגבולותיה. בתנועה דו-מרכזית זו הקולנוע הקוריאני הפופולרי קולט ומשנה את הז'אנרים והסגנונות של סרטים זרים כדי לעורר את רצונותיהם ותודעתם של הקהלים המקומיים ליצור שפה חזותית קולקטיבית של זהותם, היסטוריהם ובמקרים מסוימים את שגשוגם באמצעות שונים ז'אנרים טלוויזיה בו זמנית.
תעשיית הקולנוע הדרום קוריאנית מילאה תפקיד מרכזי בסרטים מצליחים כמו שירי
הילדה החצופה שלי ואולדבוי, המרתקים את הקהל ותומכים בתרבות דרום קוריאה. התעשייה השתנתה בצורה דרמטית בשנת 1992 כאשר הסרט המצליח של קים וי-סוק Marriage Story יצא לאקרנים על ידי סמסונג.
סרט הלהיט Marriage Story של קים קים וי-סוק
שפורסם על ידי סמסונג, היה הסרט הדרום קוריאני הראשון שהתפרסם על ידי קונגלומרט כלכלי המכונה Chaebol והוא סלל את הדרך עבור Chaebols אחרים להיכנס לתעשיית הקולנוע בדרום קוריאה. באמצעות מערכת משולבת של מימון, הפקה והפצה של סרטים. לאחר מכן הגיעו כמה סרטי אנימציה, כולל גולדן איירון מן (1968), סרט האנימציה הראשון של מדע בדיוני בדרום קוריאה. כתוצאה מהמשבר הפיננסי באסיה בשנת 1997, Chaebols רבים החלו לדחות את מעורבותם בתעשיית הקולנוע.
סרט הפנטזיה האפי של קים יונג-הווה הותאם מתוך קומיקס רשת קוריאני פופולרי. הוא מככב בקאסט של כל כוכבים והוא הסרט הרביעי ביותר שהושג בכל הזמנים בדרום קוריאה.
Steel Rain מגולל את סיפורו של סוכן מודיעין צפון קוריאני שלא מצליח לעצור את שני קציני הצבא הבכירים מלהפוך לנבלים ובסרט שיגור הפיכה נגד המנהיג העליון הידוע כמקום הראשון
הוא נוסע לדרום קוריאה, שם מנסה קים ג'ונג און להשאיר את עצמו בחיים על ידי התחברות עם ביורוקרטים כדי למנוע את פרוץ מלחמת קוריאה. ה- K-Drama Vagabond עוקב אחר סיפורו של פעלולן שאחיינו נפטר בתאונת מטוס מסתורית בדרך למרוקו.
נראה כי אחד מסרטיו של הבמאי יון סינג-היון
זמן הציד, נפל לידיים של נטפליקס על רקע משבר הנגיף הכלילי. הסרט הוקרן לראשונה בפברואר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין והיה אמור לצאת לאקרנים בדרום קוריאה ב- 26. בפברואר. עם זאת, תאריך זה נדחה מספר פעמים בגלל התפרצות נגיף העטרה בקוריאה, המדינה הנגועה ביותר מחוץ לסין, שם משבר בריאות החל, למרות שהמדינה צמצמה את מספר הזיהומים החדשים בשבועות האחרונים.
הסטרימר חשף ביום שני שבע סדרות קוריאניות צפויות
אחת לכל סרט, הכוללת מציאות, פשע, מדע בדיוני, רומנטיקה, דרמה ועוד. מול סיכויים תיאטרליים לא בטוחים לאחד הסרטים בחבורה, נראה כי המפיקים "זמן האנט" של הבמאי יון סינג-היון, התמונה הגדולה הקטנה הביאה את הסרט מבתי הקולנוע ובחרה במקום זאת בעסקת הסטרימינג של נטפליקס. בסיאול שבדרום קוריאה יש השכלה אוניברסיטאית פופולרית בתחום הקולנוע, הצילום והמדיה. במקביל, היא מחויבת להכין את התלמידים לעבודה ולחיות בסביבה גלובלית תחרותית. לשם כך האוניברסיטה מצוידת בתכנית הלימודים הנדרשת לתעשיית הבידור הדיגיטלית המתפתחת, ולפקולטה ניסיון עשיר.
המחלקה לקולנוע
טלוויזיה ומולטימדיה הוקמה במטרה לקדם אנשי מקצוע בתקשורת אשר ימלאו תפקיד מרכזי ביצירת תכנים למאה ה -21 במדיה חדשה. על מנת לענות על צרכיו של מגזר זה המשתנה במהירות, אמני התקשורת חייבים להיות מצוידים בהבנה מלאה של מדיה חדשה, תוכן וידאו וציוד טכני שיכולים לשמש למטרות מאופקות ומעשיות. האוניברסיטה הלאומית של מכללת סיאול זו אומנויות התקשורת הגדולות 2 אמנויות המדיה של האוניברסיטה הסיאולית הלאומית של סיאול שואפת להכשיר אמנים, מומחים ומשאבי אנוש בודדים בתחומי אומנויות המדיה המגוונות והמדיה החדשה במקביל להרחבת זירת האמנות החזותית של ימינו.